KLASİK OKUR KİTAP KULÜBÜ ARALIK KİTABI - YENİŞEHİR'DE BİR ÖĞLE VAKTİ -- SEVGİ SOYSAL

Aralık 16, 2019


Merhaba bloğuma hoş geldiniz :)
Klasik Okur kitap kulübü Aralık ayı kitaplarından birisi
Sevgi Soysal'dan Yenişehir'de Bir Öğle Vakti

Ben kitabı kütüphaneden alıp bir solukta okudum.
Ama hayvanın biri kitabın kapağına zarar verdiği için fotoğrafını çekemedim internetten aldım.


Bu kitap kulübü sayesinde çok güzel kitaplar okudum.
Buradan Begüm Hanıma çok teşekkür ederim.


Kitabın konusu;
Ankara'da bir öğle vaktinde yolları kesişen insanların hayatlarını, düşüncelerini anlatan, bölüm bölüm karakterleri analiz eden, olaylar üzerinden bu analizlerini başarılı bir şekilde sürdüren akıcı, sade, harika bir kitap.

Aslında başlarda kitap ile ilgili bir ön yargım olmuştu.
Nedeni ise sürekli böyle kişileri anlatıp anlatıp bitecek diye düşünmüştüm.
Ama öyle olmadı.
Karakterleri tanıdıktan sonra bir olay örgüsüyle kitap bitiyor.

Karakterler ile ilgili birkaç şey yazmak istiyorum spoiler olmaz çünkü çevremizde içimizde hatta kendimiz bile böyle insanlarız.
Yazar bu kitabı yazarken distopik düşünmemiş Türk halkının zihniyetini, düşüncelerini, yaşam biçimini, adaletini, düzenini anlatmış.
Türk iseniz ve Türkiye'de yaşıyorsanız konuya hakimsiniz yani 😎
Birde şunu söyleyeceğim internet ortamında ne kadar spoiler içeren video yazı varsa spoiler takıntılı manyaklar hep onları okuyor izliyor.
Manyak mısınız nesiniz ?
Eğer siz öyleyseniz buradan sonra yazıyı okumayın!

Neyse gelelim kitaptaki aslında hayatımızdaki insanlar hakkındaki düşüncelerime.

Ahmet: Tam bir Türk erkeği.
Egolu, şiddet dolu, dış görünüşle adam olacağını sanan, kızları kullanıp sonra gidip namuslu -onların deyimiyle el değmemiş- bir kızla evlenmek isteyen varoş.
Ahmet sen iğrenç bir tipsin.
Senden nefret ediyorum.

Şükran: Ahmet'in sevgilisi.
Bu da tam bir âşık Türk kızı.
Hem onun bunun erkeğiyle gezer tozar, kendini kullandırır hem de kendisi bile kendisine değer vermezken erkekten değer görmek ister.
Sana da gıcık oldum Şükran.

Hatice Hanım ve Mevhibe Hanım: Tipik Türk anneleri
Ev ve ev işleriyle kafayı bozmuş, tek dertleri ona buna hava atmak olan karakterler.
Allah'ım inşallah ben böyle olmam Yarabbim.

Aysel: Acıların kadını Aysel.
Hayata eksilerde başlamak diye bir şey var. Bunu Aysel üzerinden görebilir öğrenebilirsiniz.



Benim bu kitap ile ilgili düşüncelerim bu şekildeydi.
İlerde tekrar okumak istediğim bir kitap oldu.


Klasik Okur Kitap Kulübünün Ekim ayı kitaplarından birisi olan 
Barbarın Kahkahası hakkındaki düşüncelerimi okumak isterseniz ↓↓


Bu yazıları da okumalısın

0 yorum