KİTAP HIRSIZI -- HEM OKUDUM HEM İZLEDİM

Aralık 04, 2019


Merhaba :)
Şu sıralar Goodreads programından kaydedip okumak istediğim kitapları seçip artık bir an önce okumak istiyorum.
İlk olarak bu kitapla başladım.

Konusu;
Liesel isimli dokuz yaşındaki kız çocuğu İkinci Dünya Savaşı sırasında Almanya'da bir ailenin manevi kızı olur. Hitlerin ve yönetimde bulunanların kötü yüzlerinin de anlatıldığı kitap daevlerinde kalan Yahudi sığınmacı Max sayesinde okumayı öğrenen ve çok seven Liesel kitaplarla derin bir bağ kurar.
Kitabın konusu güzel ama (illa bir ama olacak) yazar farklı olmak uğruna konunun içine etmiş. Kitap da konular sürekli bölünüyor devrik cümleler kuruluyor böyle olunca da ben bir türlü kitaba adapte olamadım. 


Bu tarzda basılmasaydı düz bir şekilde yazılsaydı kesinlikle seveceğim bir kitap olurdu ama ne yazık ki bu tarz kitapları ben okuyamıyorum ve doğal olarak sevemiyorum.

Avustralyalı bir yazardan da okuduğum ilk kitap oldu.
Artık Hitlerle ilgili daha ne kadar kitap film yapılacak merak ediyorum.
Her ülkeden bir yazar mutlaka bu dönemle ilgili bir kitap yazıyor.
Acaba Türk yazarlardan bu konuyu işleyen birisi var mı?

Kitabın arka kapağı ↓↓



Gelelim filmine

Filmi doğal olarak kitabından daha çok beğendim.
Tabi birebir kitabın aynısı değil ama yine de kitaptan daha güzeldi.


Bir eserin önce kitabını okuyup daha sonra filmini seyretmeyi çok seviyorum.
Ama keşke birebir kitaba bağlı kalınsa öyle daha güzel olurdu.
Her yönetmen kendinden bir şeyler katma derdine düşünce saçmalamadan filmi sonlandırmıyorlar.

Bu yazıları da okumalısın

1 yorum