DÜNYANIN EN SAÇMA HASTALIĞINA YAKALANMAK

Aralık 20, 2019

Merhaba :)
Sizde balık pulundan, delikli süngerden, benek benek olan her şeyden tiksiniyor musunuz?
Cevabınız evet ise tebrik ederim sizde hastasınız.
Hastalığınız adı ise TRİPOFOBİ.
Buraya fotoğraf koyamıyorum durduk yere kendimi iğrendirmek, midemi bulandırmak istemiyorum.

Peki tripofobi nedir?
Yüzeylerde bulunan birbirine yakın kümeler halinde konumlanmış delikler, kabarcıklar nedeniyle korku ve endişe duyulması ya da iğrenme hissedilmesi ile karakteristik bir rahatsızlıktır.
Tripofobi rahatsızlığı olan kişilerde kusmaya, şiddetli bir tiksinmeye, kaşıntıya sebep olur.


Ben bu hastalığımın farkına lisede varmıştım.
Arkadaşlarım kalem ile kağıdı delip arkasına bakıyorlardı.
O görüntüyü görünce midem bulanmıştı.
Zaten önceleri de balık pulundan tiksinirdim.
Şimdi bunları yazarken bile kaşınmaya başladım.


Bizim ailede bir tek bende var bu hastalık.
Bana da teyzemden geçmiş.
Bir gün anneannemgilde yemek yapıyoruz.
Teyzem çiğköfte yoğurulan tepsiyi ters çevirmiş.
Bende sorduğumda o tepsiye bakamadığını tiksindiğini söylemişti.
Ona da halasından geçmiş.
Annem anlatıyor babaannesi halasını karınca yuvasına atmış, yuvarlamış.
Ondan sonra hastalığı geçmiş.
Beni de arada tehdit ediyor ama Allah'tan annem titiz kadın da beni öyle yerlere atmaz 😃😃


Bu hastalıkla ilgili televizyonda bir program izlemiştim.
Eski Türklerde böyle delikli, pullu hayvanları zehirli sayıyorlarmış.
İşte genetik yollarla bana da geçmiş.
Türk olduğumuz için 😁😁


Bu yazıları da okumalısın

1 yorum

  1. Daha önce duymamıştım, takıntı diye düşündüm hep çok şaşırtıcı

    YanıtlaSil