KLASİK OKUR KİTAP KULÜBÜ EKİM KİTABI - BARBARIN KAHKAHASI -- SEMA KAYGUSUZ

Kasım 28, 2019


Merhaba bloğuma hoş geldiniz 😊
YouTube'da videolarını severek izlediğim, beni birçok yeni yazarla ve kitapla tanıştıran Klasik Okur sayfasının sahibi Begüm Hanım Ekim ayında bir kitap kulübü kurdu.
Bende aktif olarak bu kulübe katılamasam da seçilen kitapları kütüphaneden alıp okumaya çalışacağım.
Ben biraz geç kalmış sayılırım ama yine de bu kitap hakkında bende kafamda oluşan birkaç düşünceyi bloğuma yazmak istedim.


Sema Kaygusuz'dan okuduğum ilk kitap oldu Barbarın Kahkahası.
Yazarın dilini, sadeliğini, anlatmak istediğini laf kavatlığı yapmadan anlatmasını çok beğendim.
Kitabı 1 günde bitirdim.
Aslında bitirmemek için kendimle de çokça mücadele ettim.
 Kitabı bitirdiğimde de kafamda bir sürü cevapsız soru kaldı.

Bu sorulardan biri otele kimin işediği ?

Kitap bir otelde tatil yapan insanlar üzerinden bizim çirkinliklerimizi, kötülüklerimizi, iyiliklerimizi varsa güzelliklerimizi anlatıyor.
Aslında salt iyi ya da salt kötü diye bir şey olmadığını söylüyor.
Hepimizin içinde iyilik, güzellik, kötülük, sapıklık olduğu tek sorunun hangisinin öne geçeceğini seçmemiz ve hayatımızı ona göre yaşamamız.
Biz ne yazık ki arada kalmış bir milletiz.
Ne tam olarak medeniyiz ne de tam olarak barbar.
Tek sorunumuz arada kalmamız.

Kitaptan gitmek gerekirse bir çocuk zıpkın ile balık avlamak istiyor annesi karşı çıkarken babası destek olup ona o zıpkını alıyor.
İşte arada kalmışlığa bir örnek.
Bir çocuğun öldürmeye bu kadar aç ve hevesli olması, onu eğitecek, doğru yolu gösterecek kimsenin olmaması  bir barbarın yetişmesine sebep oluyor.
Annesi karşı çıkıyor ama çocuğuna bir zarar geleceğini düşündüğü için hayvanları önemsediği için değil
Babası destek oluyor çünkü kendi nohut beynine göre o bir erkek ve öldürmeye alışması gerekiyor.

Kitap beni hem düşündürdü hem irite etti hem de güldürdü.
Bütün duyguları yaşatan nadir kitaplardan birisi oldu benim için.
İyi ki okumuşum. 

Bol bol insan tasviri yani kendinizi okuyacağınız bu kitap da bol bol da çiş muhabbetine maruz kalacaksınız.

Olur da bir gün Sema Kaygusuz ile karşılaşırsam ona soracağım tek soru 
Kim işiyor ulan bu otele ?
😂😂😂

Bu yazıları da okumalısın

0 yorum