CEHENNEMDE BİR MEVSİM & AYDINLANIŞLAR -- RIMBAUD

Kasım 20, 2019


Rimbad'dan ilk kez bir kitap okudum.
Halk kütüphanesinde sadece bu kitabı vardı.
Yazarın eserine geçmeden önce İz Yayıncılık çok güzel bir kitap hazırlamış gerçekten.
Yazarın hayatı ayrıntılı bir şekilde verilmiş.
Kitabın sonunda kronolojik sıralaması yapılmış.


Sadece Rimbaud'nun hayatında kitaba ve kız kardeşinin mektubunda söylendiğine göre Allah Kerim diyerek ölmüş ama internette arattığınızda adamın ne eş cinselliği kalıyor ne ibneliği.
Şimdi hangisi doğru bana göre tabi ki kitap doğru söylüyor ama kitap okumayan birisi ya da bir öğrenci internette bu ismi aratsa yanlış bilgi edinmiş olacak.
Ben de ilk baktığımda o saçma yazıyı gördüm sonra kitabı okuduğumda bu bilgiyi öğrendim.
Bu yüzden internette yazılan her bilgi doğru değildir.

Arka kapağı ↓↓



Kitap 3 bölümden oluşuyor.




Ben yazarın ne anlatmak istediğini, düşüncelerini pek anlayamadım doğrusu.
Şimdi burada anlamadığım bir kitabın edebiyatını yapmayacağım.
Yazar sanki buhranlı bir haldeyken yazmış gibi bu kitabını.
Alakasız saçma sapan söz dizilimleri, duygu eksikliği bütün negatif özellikler mevcut bu kitapta.
Yazıldığı döneme göre değerlendirildiğinde de bu kitap pek anlaşılmamış.
Öyle ki kız kardeşi mektubunda tabiri caizse avukatlığını yapıyor kitabın.

Ben beğenemedim kısacası kitabı.
Koşa koşa gidip okuyacağım bir yazarda olamadı benim için.

Bu yazıları da okumalısın

0 yorum