2018 KİTAP FAVORİLERİM

Ocak 02, 2019

Merhaba 😊
Yeni yılla beraber bloğumda yeni tarzda yazılar paylaşmaya başlıyorum. 
Bu paylaşımım da daha önce bloğumda bulunmayan bir konu.
Umarım okuması keyifli bir yazı olur 🙏☺️



2018 yılında okuduğum kitaplar arasından 18 tane favorim diyebileceğim kitap seçtim.

İlki aslında benim ömrüm boyunca favorim olacak Yüzüklerin Efendisi serisi 😍



2018'de ne yazık ki serinin ilk kitabı Yüzük Kardeşliğini okuyabildim 😔
Sebebi ise ben kitapları Sivas'da ki İlk Halk Kütüphanesinden alıp okuyorum. 
Neyse ilk kitabı aldım okudum gittim koşa koşa 2. kitabı almaya ama kitap kaybolmuş 
hâlâ da bakıyorum ama yok 😔
Bu yüzden seri yarım kaldı. Eğer bana yeni yıl hediyesi göndermek isterseniz bu seriyi gönderebilirsiniz beni bu yıl bundan başka bir şey mutlu edemez herhalde 😁😁


2. Favorim Stefan Zweig'den Satranç



Zaten son yıllarda çok popüler oldu bu yazar ve bu kitabı. 
Kitap okumayı seven çoğu kişi bu kitabı okumuştur. Benim geçen yıl okuduğum ilk kitaptı. 
Konusuyla beni çok etkilemişti. Yine kütüphaneden aldığım için fotoğrafını çekmeyi unutmuşum ama ilerde bir gün kendime ait kitaplığım olursa bu kitabı satın alıp tekrar okumak istiyorum 😊


3. Eşekli Kütüphaneci


Bu kitap hakkında yakında bir blog yazısı yazacağım bu yüzden hakkında şimdilik bir şey söylemeyeceğim :)
Okuduğum ilk Fakir Baykurt kitabıydı.
Beni konusuyla çok etkiledi ve bir o kadar da sinir etti.


4. On Küçük Zenci


Yine Agatha Christie'nin bu kitabı da son zamanlar da çok popüler oldu.
Ben kurgusuyla, insanı meraklandırması ve heyecanlandırmasıyla bu kitabı çok sevdim.
Öyleki kitabını okuduktan sonra Radyo Tiyatrosunu dinledim.
Buradan tiyatroya ulaşabilirsiniz ↓

Daha sonra da BBC'nin yapmış olduğu 3 bölümlük dizisini izledim :)
And Then There Were None



Tesadüfün bu kadarı olur en sevdiğim kitabın dizisi yapılıyor
 bu da yetmiyor dizide en sevdiğim oyuncu olan Aidan Turner oynuyor :)



5. Ermiş


Halil Cibran'ın en meşhur kitabını bende okumuş oldum sonunda.
Güzel öğütler veren , insanı düşündüren bir kitap.


6. Filler Sultanı ile Kırmızı Sakallı Topal Karınca


Dünyadaki yönetim şekillerinin insanları köleleştirdiğini 
Yöneticilerin nasıl ilahlaştığını ve ilahlaştırıldığını hayvanlar üzerinden anlatan müthiş bir kitap.
Kitabı okurken aşırı sinirleniyorsunuz 
ve 
ben acaba bu kitap neden yasaklanmadı diye hala düşünüyorum.
Galiba üsttekilerin bu kitaptan haberi yok 
ya da var ama kimse hayvan olmak istemediği için üzerlerine almıyorlar.


7. Çarklar Arasında


Bloğuma daha önceden kitap hakkındaki düşüncelerimi yazmıştım.
Okumak isterseniz linki ↓


8. İmkansızın Şarkısı


Bloğuma daha önceden kitap hakkındaki düşüncelerimi yazmıştım.
Okumak isterseniz linki ↓

9. Baba ve Piç


Ah en sevdiğim Elif Şafak kitaplarından birisi oldu.
Sıcacık bir konusu ama bir o kadar da insanı şok eden konusu var.
Zaten çok bilinen bir kitap olduğu için uzun uzun anlatmanın anlamı yok.


10. Kumral Ada Mavi Tuna


Bu kitabı ilk bir öğretmenin öğrencisine tavsiye etmesi daha sonra da öğretmene soruşturma açılmasıyla duymuştum.
Valla öğretmen olmak da zor iş ne önersen suç oluyor bu ülkede.
Öğrencilere kitap okumayı nasıl teşvik edeceksin mecburen kitap okutarak.
Ama gel gör ki sanki dışarda cinsellik kavga dövüş olmuyor da bunlar kitaplar da uyduruluyor. Çocuklar da kitapları okuyunca bunlardan etkileniyor.
Bırakın yaşayarak değil okuyarak öğrensinler bazı şeyleri.


11. Veda Esir Şehirde Bir Konak


Osmanlı zamanlarını anlatan harika bir kitap.
İnsanlar ne zorluklar çekmiş bunları bu kitapta bulabilirsiniz.

12. Leyla'nın Evi


Bu kitap Zülfü Livaneli'den okuduğum ilk kitaptı.
Benim en sevdiğim konulardan olan Osmanlı Zamanlarını anlatıyor.
Tabi kitap sadece Osmanlı zamanını anlatmakla kalmıyor 
sonrasını da çok güzel analizler yaparak anlatıyor.
Tarihi eserleri nasıl hoyratça yok ettiklerini
 Leyla isimli bir yaşlı kadının evinin elinden alınışıyla okuyoruz.


13. Köprü


Ayşe Kulin'den 2. favori kitabım :)
Gerçek bir yaşam öyküsünü anlatan harika bir kitap.
Recep Yazıcıoğlu'nun nasıl mücadelelerle köprü inşa ettirdiğini anlatıyor.
Ayşe Kulin bu kitabı yazarak Valiyi ölümsüzleştirmiş, bir nebze olsa da geride kalan ailesine
küçük bir hediye vermiş oldu.


14. Gelinlik Kız


Kerime Nadir'in harika bir kitabı.
Feminist düşünceleri barındıran 
bir kadının toplumda var olabilmesi için illa evlenmesi gerekmediğini çok güzel anlatıyor.

15. Dört Köşeli Üçgen



Salah Birsel'in ilk romanı
İnsanları gözlem yeteneğini yazar çok iyi bir kurguyla anlatmış.
İnsanları kitaplar üzerinden tanımak 
kitap okurken biraz düşünmek isterseniz bu kitabı kesinlikle okumalısınız.


16. O



Bu kitap hakkında ne desem havada kalıyor.
Harika müthiş kült bir kitap.
Ama benim gibi kütüphaneden alınıp 2 haftada okunacak bir kitap değil.
Hem kitap aşırı kalın hem de süre kısıtlaması olunca tadı pek çıkmıyor.
Bu kitapta yine ilerde kütüphaneme eklemek istediğim bir kitap.

17. Küçük Kara Balık



Aslında bu kitap çocuk kitabı diye geçiyor ama büyüklerinde severek okuduğu harika bir kitap.


18. Son favori kitabım ise Dede Korkut Hikayeleri


Her yıl mutlaka okuyorum bu kitabı.
Üniversite de okuduğum bölümde bu kitap üzerine az ders işlemedik.
Konuları öyle güzel ki kesinlikle her Türkün okuması gereken bir kitap.


Benim 2018 yılında okuduğum kitaplar arasından seçtiğim 18 favori kitabım bu şekilde.
Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

Bu yazıları da okumalısın

0 yorum