ÇARKLAR ARASINDA - HERMANN HESSE

Aralık 08, 2018


Merhaba :)
Hermann Hesse 'den ilk kez bir kitap okudum.
Yazarın daha önceden Siddhartha isimli kitabını duymuştum ama tabiki okumamıştım. 
Tanışmamız bu kitabına nasip oldu.


Nobel edebiyat ödülü alan bir yazar. Kitapları güncel olarak Can Yayınlarından çıkıyor.
Bu iki kitabın çevirisini de Kamuran ŞİPAL yapmış.

Arka kapak yazısı ↓


Ben yazarın bu kitabını Haruki MURAKAMİ'nin İmkansızın Şarkısı adlı kitapta görmüştüm.
Kitaptaki kahraman sürekli bu kitabı okuyordu, bende de huydur kitaplar da adı geçen kitapları, müzikleri, dizileri, filmleri bir kağıda not alır daha sonra araştırma yapar okur, izler ve dinlerim.

Haruki Murakami'nin İmkansızın Şarkısı kitap yorumumu okumak isterseniz ↓


Kitabın konusu kısaca ;
Joseph Giebenrath isimli sıradan, kasabalı birisinin
 zeki sayılabilecek oğlu Hans Giebenrath'ın hayatını anlatıyor. 
Hans, Maulborn Manastır Okulunu kazanabilmek için yoğun ders programına tabi tutuluyor.
Olaylar bu şekilde gelişiyor.

Benim kitap da sevdiğim şey gerçekleri anlatması oldu.
Öğretmenlerin öğrenciler üzerindeki etkisinin nasıl büyük olduğunun, 
öğretmenlerin açıkça ayrım yapmasının, 
isterlerse bir öğrenciyi kolaylıkla harcayabileceklerini basit bir olayla anlatıyor yazar.
İnsan ister istemez etkileniyor çünkü bunlar bizim eğitim sistemimizde de var ne yazık ki.
Yıllarca şekilciliğe önem veren okullarda okuduk.
Makyaj yasak, saç kesimi belirli özelliklerde
 hatta benim okuduğum lisede Converse model ayakkabı bile yasaktı 
belki de bu yüzden bu kitap beni çok etkiledi.

Bu kitap bence her öğretmenin okuması gereken bir kitap.
Formasyon eğitiminde bu tarz kitaplar okutuluyor, filmler izletiliyor ama hepsi klişe şeyler.
Hermann Hesse, çarklar arasında ezilen öğrencilerin hikayelerini gerçekçi yanlarıyla anlatıyor.


Bu yazıları da okumalısın

0 yorum