2018 YILINDA İZLEDİĞİM BELGESELLER

Ocak 07, 2019

Merhaba :)


2018 yılı hedeflerimden birisiydi her hafta 1 belgesel izlemek.
Tabi bu hedefimi gerçekleştiremedim ama çok güzel belgeseller izledim.
Benim için belgesel klasik hayvanları anlatan bir türdü.
Çünkü televizyonda sürekli hayvanlar alemini anlatan belgeseller yayınlanıyor.
Böyle olunca da insanın aklında böyle bir algı oluşuyor.

2019 yılı hedeflerimden arasında yine her hafta 1 belgesel izlemek var :)
Umarım bu yıl bu hedefimi gerçekleştirebilirim.

2018 yılında toplam 8 belgesel izlemişim.
Zaten daha önceden aylık neler izlediğimi neler okuduğumu paylaştığım yazılarda
 bu belgeselleri bulabilirsiniz.
Tek bir başlık altında olmasını istediğim için böyle bir yazıyı paylaşıyorum.


İlk izlediğim belgesel
GAGA: FIVE FOOT TWO
Lady Gaga'nın hayatını anlatan çok güzel bir belgesel.


Ekranlarının önünde olan insanların hayatlarının görünen kısımdan ibaret olmadığını
Gaga'nın hayatıyla gözyaşlarıyla öğreniyoruz.


2. Belgesel
SARI ZEYBEK


Atatürk'ün son yıllarını anlatan harika bir belgesel.


3. Belgesel
İKİ DİL BİR BAVUL


Doğu'ya atanan bir öğretmenin çektiği zorlukları anlatıyor.


4. Belgesel
MY FRIEND ROCKEFELLER


Bir soyadın insanları nasıl etkilediğini görmek istiyorsanız bu belgeseli mutlaka izlemelisiniz.


5. Belgesel
KAPALI GİŞE


Film yapmak ne kadar zorsa bunu sinemalar da gösterime sokmak da o kadar zormuş.
Bu belgeselle bunu görüyoruz.
Sinema sahiplerinin bizim neleri izleyeceğimize karar veriyor oluşu 
bize bunu dikte etmesi çok sinir bozucu. Bunu bu belgeselle öğrendim.


6. Belgesel
SUPER SIZE ME


Fast food beslenmenin zararlarını anlatan güzel bir belgesel.
Adam anlatmakla kalmıyor kendisini denek olarak kullanıyor :)


7. Belgesel
FOOD INC


Gıda terörünü anlatan 
devletlerin bu işle uğraşan insanlara destek olmak yerine nasıl köstek olduğunu anlatan
etkileyici ve bir o kadar da öğretici bir belgesel.


8. İzlediğim son belgesel ise
SAMSARA


Görsel açıdan insanı doyuran yine harika bir belgeseldi.



Bu belgeselleri izleyeli 1 yıl oldu ama hala hepsinin konularını 
neler anlattıkları biliyorum ve hatırlıyorum.
Beni gerçekten çok etkiledikleri ve bana bir şeyler öğrettikleri için aklımda büyük bir yer edindiler.

Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.
Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

Bu yazıları da okumalısın

0 yorum