ŞUBAT -- 2019

Mart 06, 2019


Merhaba :)
Aylık olarak neler izlediğimi, okuduğumu paylaştığım yazıma hoşgeldiniz :)
Ocak ayı yazısını okumak isterseniz ↓


Şubat ayında izlediğim 
Dizi ↓

SECRET GARDEN


Bu diziyi üniversiteye giderken izlemiştim.
Geçen ay Hyun Bin oppanın yeni çıkardığı diziyi izledikten sonra Hyun Bin'e aşkım tekrar depreşti.
Bende yeniden bu dizisini izledim :)
Beni bu kadar güldüren bir o kadar da hüzünlendiren başka dizi yok galiba.
Severek tekrar izledim ve tekrar izleyeceğim.
Beni o güzel yıllara götürüyor.



Şubat ayında izlediğim
Filmler ↓

PAS VE KEMİK


Balina eğitmeni olan Stephanie ile 5 yaşında oğlu olan Ali'nin 
yolları bir gece kulübünde çıkan kavga sonrası tesadüfen kesişir.
 Aslında tamamen ayrı dünyaların insanlarıdır.
Stephanie akvaryumdaki bir kaza sonucu sakat kalır ve 
Ali ile ilişkileri çok farklılaşır.
Fransız yönetmen Jacques Audiard'ın, Craig Davidson'ın kısa hikayesinden

 Thomas Bidegain ile beraber uyarladığı ve yönetmenliğini üstlendiği filmin başrollerini 
Marion Cotillard ve Matthias Schoenaerts paylaşıyor.

Durağan bir film üstelik 18 yaşından büyüklere hitap ediyor.
Herkesin de beğenebileceği bir film değil.
Ben pek beğenmedim açıkçası.


İKİ GÜN BİR GECE


Küçük bir şirkette çalışan ve maddi anlamda zorlanan Sandra'nın işi tehlikededir. 
İşini kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kalmıştır ve ailesini zor günler beklemektedir. 
Şirket patronunun çözüm planına göre ya Sandra işten çıkarılacak 
ya da şirket çalışanları ekstra maaş bonuslarından vazgeçeceklerdir. 
İlk oylama yapılır ve çalışanlar oylarını maaş bonuslarından yana kullanırlar. 
Sandra resmi olarak işini kaybetmiş sayılır. 
Ancak hemen sonrasında tekrar oylama yapılmasına ikna eder. 
Sandra'nın elinde sadece bir hafta sonu vardır.
İki günlük süreçte çalışma arkadaşlarını maaş bonuslarından vazgeçip çalışmaya devam etmesinden yana oy kullanmaları için tek tek ikna etmek durumunda kalacaktır.
 Dardenne Kardeşler'in son yapıtının başrollerini 
Marion Cotillard, Olivier Gourmet ve Catherine Salée paylaşıyor.

Durağan bir film ama konusuyla da bir o kadar etkileyici filmdi.
Her iki taraf içinde zor bir durum. İnsanı düşündüren naif bir film gerçekten.


GENÇLİK


Fred ve Mick iki eski arkadaştır. 
Ömürlerinde pek çok kez yaptıkları gibi 
Alplerin kalbinde yer alan bir kaplıca/dinlenme otelinde biraraya gelmişlerdir. 
Fred artık emekli olmuş bir besteci, 
Mick ise halihazırda son filmini projelendirmeye çalışan bir yönetmendir.
 İkili, toplumun karmaşasından uzaklaşmak için adeta "sığındıkları" bu konforlu otelde
hem kendi çocukları hem de yeni jenerasyonun eğilimlerine dair bakış açılarını tazelerler.
 Özellikle Mick, bu otelde tanıdığı yeni insanları, yeni filminin öyküsüne taşımayı hedeflemektedir. Mick üretirken, birileri de Fred'in yeniden müzik kariyerine dönüş yapmasını beklemektedir.
 Paolo Sorrentino'nun yazıp yönettiği filmin başrollerinde
 Michael Caine, Harvey Keitel, Rachel Weisz yer alıyor.

Durağan ve 18 yaşından büyüklere hitap eden bir film.
Film de en çok Mick karakterini sevdim :)
Aşırı tatlı bir adam.
Herkesin de beğenebileceği ve anlayabileceği bir film değil.
İnceden inceye mesajların verildiği yoğun bir film.
Ben genel olarak beğendim.


AŞKIN GÜCÜ


Chris ve karısı olan Annie, birbirlerine delicesine aşık bir çifttir. 
Kendi kurdukları pembe dünyalarında gayet huzurlu bir biçimde yaşamaktadırlar. 
Bir gün geçirdikleri bir trafik kazası tüm hayatlarını değiştirecektir. 
Canlarından çok sevdikleri çocukları, geçirdikleri trafik kazasında yitip gidecektir.
 Çocukları öldükten sonra Chris, acılar içerisinde olan Annie'yi bu psikolojik buhrandan kurtarabilmek için her şeyini ortaya koymak zorundadır. 
Ancak Annie, eski mutluluklarını asla bulamayacağının farkında olarak, 
Chris'i de kendi buhranının içerisine dahil etmeye başlayacaktır.
Robin Williams ve Annabella Sciorra başrollerini paylaşıyor.

 Yönetmen koltuğunda ise Vincet Ward oturuyor.

Dram fantastik karışık bir film.
Ben beğenmedim zaten çok eski bir film.


MAVİ DALGA


Yani bu filmi izlerken şu Türkler film çekmesin dedim.
Bir de bu filme 3 ödül verilmiş.
Bir laf var ya keller körler birbirini ağırlar diye bu duruma cuk diye oturuyor.
Zaman kaybından başka bir şey yaşatmıyor izleyenine.


BARDEM BİUTİFUL


Uxbal adında kanuna aykırı işleri yüzünden başı kanunla derde giren 
bir adamın yürek burkan hikayesini anlatıyor.
 Biutiful, zorunlu olarak yaptığı yasadışı işlerle para kazanmaya çalışan 
sorunlu ama sadık ve duyarlı bir babanın öyküsünü perdeye taşıyor.

Filmlerde pek ağlamam ama bu filmde oturdum ağladım.
Yok böyle konu yok böyle oyunculuk.
Harika bir filmmiş.
Belki ilk çıktığında izlemiş olsaydım bu kadar etkilenmezdim ama
bu kadar göçlerin yoğunlaştığı, ölümlerin arttığı bir dönemde
 bu filmi izlemiş olmak insanı gerçekten etkiliyor.


FRANTZ


Adrien adındaki genç bir adam
 I. Dünya Savaşı'nda yaşamını yitiren Frantz'ın 
mezarını günde iki kez ziyaret edip çiçek bırakmaktadır. 
Bu durum Frantz'ın nişanlısı Anna ve ailesinin dikkatini çeker. 
Genç adamı evde ağırlayan ve Frantz ile yakın arkadaşlığını öğrenen Anna,
 Adrien ile ortak duygular paylaştığını fark eder. 
İki yaralı insan birbirinin acısını paylaşarak hafifletirken, 
Frantz'a dair bilinmeyen sırlar da gün yüzüne çıkacaktır. 
François Ozon'un yönetmenliğini ve senaristliğini üstlendiği filmin başrolleri 
Paula Beer ve Pierre Niney.

Siyah beyaz etkileyici bir film.
Durağan filmlerden hoşlanmıyorsanız bu filmden hoşlanmazsınız ama yine de güzel bir film.


KURUCU


Mc Donals'ın kuruluşunu anlatan güzel bir film.
Filmle ilgili tek uyarım bu filmde insanın canı aşırı hamburger çekiyor :)



Şubat ayında izlediğim 
Belgeseller ↓

KEOPS PİRAMİDİNİN GİZEMİ


Bu belgeseli Youtube'dan izledim. 
Zaten bayılıyorum Mısır uygarlığına bu belgeseli de bayılarak izledim.
İnşallah gidip görmekte nasip olur :)


TUTANKHAMUN'UN HAZİNELERİ / GİZLİ SIRLAR


Çocuk firavunun gömülü olan eşyalarının bulunup incelenmesini ve
Tutankhamun hakkındaki varsayımları anlatan öğretici bir belgesel.


TUTANKHAMUN'UN HAZİNELERİ / ÖLÜM MASKESİNİN GİZEMİ

Yine çocuk firavun hakkında öğretici bir belgesel.
Şubat ayında eski uygarlıklara kafayı takmıştım.
Hep eski uygarlıklar hakkında belgeseller izledim.


BÜYÜK ANUNNAKİ İMPARATORLUĞU


Bu belgeselde anlatılanların doğruluğu tartışılır ama
 bazı yerlerde insanı ikna edici ipuçlar bolca mevcut.
Eğer bu Anunnakiler gerçekten varsa Allah hakkım haram olsun altınlarımızı alıp alıp götürmüşler.

SÜMER'E YOLCULUK


Muazzez İlmiye Çığ'ın anlattığı biraz sıkıcı bir belgesel.
Sıkıcı çünkü çoğu yerde biz bunun hakkında daha araştırma yapmadık, yok yapacağız gibi varsayımlarla ilerleyen yabancıların yapmış olduğu araştırmaların bence biraz üstüne konarak
geçen bir belgesel.



Şubat ayında okuduğum
Kitaplar ↓

1. Harry Potter ve Felsefe Taşı
2. Dijital Kale
3. Düşler, Kabuslar ve Gelecek Masalları
https://elossoles.blogspot.com/2019/02/dusler-kabuslar-ve-gelecek-masallari.html

4. İlk Aşk
https://elossoles.blogspot.com/2019/02/ilk-ask-john-green.html

5. Küçük g: Bir Yaz Masalı
6. Ağaç Diken Adam
7. Harry Potter ve Azkaban Tutsağı



Benim Şubat ayında izlediklerim okuduklarım bu şekildeydi.
Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.
Umarım faydalı bir yazı olmuştur.


Bu yazıları da okumalısın

0 yorum