DİŞ TELİ TAKTIRDIM- İLK HAFTAM

Aralık 30, 2017



Merhaba :)
Ani bir kararla, daha önce hiç hesabını yapmıyorken 1 hafta önce dişlerime tel takıldı. Küçükken dişlerim yamuk değildi sadece bir dişimde eğrilik vardı ama buda göze batmıyor beni rahatsız etmiyordu. Ne zaman ki 20'lik diş belası başladı benim dişlerim Allah vermeye tsunami gibi önüne kattığını eğriltti :( Sol taraf komple gün yüzüne çıkana kadar ağrısına, sızısına, şişkinliğine sabrettim zaten okulumda vardı gidip çektiremedim. 2016 yılında gittim Cumhuriyet Üniversitesi diş hekimliğinde sol tarafımdan çıkan üst dişi ayakta normal bir şekilde çektirdim. Sol alt için operasyon günü verdiler neyse ameliyatla 15-20 dakikada dişimi aldılar. 1 hafta dikişli durdum, sol tarafım balon gibi şişti, morardı ama morarması cildinizin inceliğine göre fark ediyor hemen korkmayın :)
Neyse dikişler alındı tamam dedim o zaman sağ tarafta tık yok doktor dedi çıkmadan da alabiliyoruz gel onları da halledelim ama ben bir türlü fırsatını bulamadım ve gidemedim. Nasip bu yılaymış baktık sağ taraf Allah Allah diyor hücuma kalkmış geliyor hemen gittim diş hekimliğine ve gün aldım 10 Kasım'da da sağ üst ve alt olmak şeklinde ikisinden aynı anda kurtuldum. Sağ taraf sola göre daha çabuk iyileşti hemen toparladım. Dikişlerimi aldırmaya giderken de tamam dedik tel taktıralım hazır bu yıl boştayken aradan çıkaralım. Üniversitenin ortodonti bölümünde fiyatları duyunca babam biraz yan çizer gibi oldu gel özellere soralım dedi. Gittik baya da çok yere sorduk kimi yapmıyormuş kiminin de doktoru burada yokmuş derken, Ufuk Diş Polikliniğine gittik. Sağolsun doktorum Ufuk Çavuş hemen dişlerimi kontrol etti, fiyatı söyledi ve ben tamam dedim burada yaptıracağım. Fiyat olarak 4.000'e anlaştık. Yeni yılda her şeye zam geldiği gibi buna da geliyormuş Allah'tan öncesinde yaptırdık da rahatladık.
Tellerimin görünüşü bu şekilde ↓
Sürekli ağzımı açmaktan dudaklarım kurudu, bu çirkin görüntü için kusura bakmayın.


İlk önce doktorum diş taşlarımı temizledi 3 gün diş etlerimin iyileşmesi için süre verdi. 23 Aralık Cumartesi günü randevumu aldım ve gidip 1 saatte tellerimi taktırdım.
Diş telleri takılırken hiçbir şekilde acı olmadı olmuyormuş da zaten arkadaşlar. Bende 1 hafta geçmesine rağmen ağrıda olmadı. Artık 20'lik dişleri aldırınca alan çoğaldı ondan mı ağrı olmadı bilmiyorum ama çoğu kişi de ilk birkaç gün ağrı oluyormuş. Ama bu ağrıda öyle geçmeyen türden değil bir ağrı kesiciyle halledilebiliyormuş. Çok şükür tellerden dolayı ağızda yaralar oluyormuş bunu da yaşamadım. Zaten yara olsada bu şekilde mumlardan veriliyor, yara yapan braketin üzerine bu mumdan koparıp yapıştırıyorsunuz.


Tek sorunum yemek yiyememe. İlk günler çorba ve yumuşak besinler tükettim. Şimdi yavaş yavaş kendimi zorluyorum katı besinler yemeye. Bu yemek yiyememe sorunu daha ne kadar devam edecek bilmiyorum. Kimi 1 hafta demiş kimisi de 1-2 ayı buluyor demiş. Benim 1 hafta oldu umarım fazla sürmez.
Kahvaltıdan sonra dişlerimi fırçalıyorum akşama kadar ağzıma sudan başka bir şey koymuyorum. Dedim zaten istesem de yiyemiyorum bari oruç tutayım sevaba gireyim. 2 gündür oruç tutuyorum hem dişlerim rahat hem kafam. İnsanın gözü aç yemin ederim yemek yiyemiyorsun ya canın normalde hiç çekmeyeceği şeyleri çekiyor. 2 gündür rahatım yani size de öneririm :)
Gelelim benim diş temizliğime ↓
Günde 2 kere dişlerimi fırçalıyorum. Eğer aralarda bir şeyler yersem bu 3'e çıkıyor ama oruç tuttuğum için bu sıralar 2'de seyrediyorum. Doktorum bana diş macunu özellikle şu olsun diye bir marka önermedi bende Colgate'in diş macununu aldım.


Diş fırçamı da değiştirmedim önceden kullandığım ile şuanda devam ediyorum. Signal'in diş fırçası. Hafif eğimli bir fırça ağız yapısına uydun. Kılları da yumuşak.


Yaklaşık 10 dakika dişlerimi temizlemekle uğraşıyorum. İlk olarak macun ile dişlerimi fırçalıyorum daha sonra Oral-B'nin ara yüz fırçasıyla tellerin arasını temizliyorum. Erkek kardeşim dil temizleyici almıştı yedeğini bana verdi bununla da dilimi temizledikten sonra sıra diş aralarında.



 Gratis alışverişimde okumak isterseniz linki burada Benri'nin makara şeklindeki diş iplerinden almıştım. Bununla da diş aralarını temizliyorum.


Günde 1 kere de ağız bakım suyuyla komple bir temizlik yapıp işlemi bitiriyorum :)


Anlatırken biraz uzun ve zahmetli görünüyor ama insan artık alışıyor ve yapmaktan gocunmuyor. Benim 1 haftada yaşadıklarım bu şekildeydi, inşallah tedavim bittiğinde bir öncesi sonrası yazısı yazabilirim :)
Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Bu yazıları da okumalısın

0 yorum