OKUDUĞUM ELİF ŞAFAK KİTAPLARI

Aralık 29, 2017

Elif Şafak ismini ilk kez lise son sınıfta duymuştum. Sınıf arkadaşım elinde Aşk kitabıyla dolaşırdı sürekli. Kitabın içerisinde yer alan numaralı yazılardan, bizlere 1'le 40 arasında bir sayıyı seçmemizi söyler daha sonra seçtiğimiz numarada yazılı olan sözleri okurdu. Tabi o zamanlar hiç kitap okumazdım aklım bir karış havadaydı. Hiç de merak etmemiştim kitabı, tabi çevremden kimse de kitap okumuyor olunca kitaplarla üniversite de tanıştım diyebilirim.


Elif Şafak'ın ilk okuduğum kitabı İskender'di. İlkokul arkadaşımda görüp bende kütüphaneden almıştım. Böylece Elif Şafak'ın büyülü dünyasına girmiş oldum.
2016 hedeflerimden birisiydi Elif Şafak'ın bütün kitaplarını okumak. Tabi sürekli aynı yazarı okumak bir yerde sıktığı için bu hedefimi gerçekleştiremedim. Bu yıl da bitti ama hala okumadığım kitapları var ve bence en güzelleri sona kaldı :)
İskender adlı kitabından sonra Aşk kitabını aldım ve okudum. Nedense bu kitap konusuyla beni çok rahatsız etti. Gerçek kişilerin hayatları kitaplara, filmlere, dizilere konu olunca hep gerçeği yansıtmadığını düşünürüm ve bu kişilerin insanlara yanlış anlatıldığı hissine kapılırım. Benimde çok bildiğimden değil ama ne bileyim işin ucunda maddiyat olunca hep bir abartı, kitleye hitap etme çabası oluyor.
Deneme, köşe yazılarının olduğu kitaplarından Med-cezir, Firarperest ve Şemspare isimli kitaplarını okudum. Bu türde kitapları pek sevmediğim için havada kaldılar ama yine de arada güzel konular vardı.
Konu olarak en beğendiğim kitapları Bit Palas, Mahrem, Ustam ve Ben ve Pinhan oldular. En son okuduğum kitabı ise Pinhan'dı.
Pinhan'ı 24 yaşında yazmış olmak Elif Şafak'ın nasıl başarılı bir kalem olduğunu gösteriyor. Üslup olarak gerçekten harika bir kitap. Bu kitabı okurken annem ver bir de ben okuyum demişti, ilk sayfadan sonra tepkisi bir yerden çalmış, laf cambazlığı yapmış ben okumam oldu. Üniversitede arkadaşlarımdan aldığım tepkilerde hep böyleydi. Elif Şafak okunur mu ya, oradan buradan çalıyor yazıyor. Bence düşünmedikleri tek şey sende bu dünyada yaşıyor, aynı şeyleri görüyorsun. Aklını kullan sen yaz o halde. Elif Şafak zaten Oryantalist birisi. Doğu ile Batıyı sentezliyor. Tabiki bunuda en iyi kitaplarına yansıtacak. Yani ben bu eleştirileri yersiz, kıskançlık dolu buluyorum ve Elif Şafak'ı okumaya devam ediyorum :)
Okuduğum kitaplarla ilgili birde şöyle bir görsel hazırlamıştım, her kitabını okuduğumda çentik atıyorum. Çocuksu olabilir ama böyle şeyler yapmak, bunlarla uğraşmak hem beni mutlu ediyor hem de çok rahatlatıyor :) Size de tavsiye ederim.


Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

Bu yazıları da okumalısın

0 yorum