DURU PRATİK İLE PRATİK YAYLA ÇORBASI YAPIMI

Eylül 16, 2019


Merhaba :)
Bana da incelik gösterip bir paket hediye etmişlerdi.
Tekrar çok teşekkür ederim buradan 😊

Aşure yapımında 2 paket buğdayı kullanmadım.
Sivas'ın meşhur yayla çorbasını yapmak için 1 paketi sakladım.
Yaptığım en hızlı yayla çorbası oldu galiba.
Buğdayı haşlamak için zaman kaybetmedim ve yarım saatte çorbayı sofraya getirdim 😊

Malzemelere geçmeden önce belirtmek istiyorum 
çorbayı akşam yaptığım için fotoğraflar çok kötü çıktı.
Şimdiden kusura bakmayın ama çok lezzetli bir çorba oldu bu yönden bu kusuru telafi ettiğimi düşünüyorum 😋



Malzemeler;
1 paket Duru Pratik haşlanmış aşurelik buğday
Köy yoğurdu (hazır yoğurtla olmaz)
1 adet yumurta
2 çorba kaşığı un
Küçük boy kuru soğan
2 çorba kaşığı margarin
1 çorba kaşığı kuru nane
Tuz

İlk olarak buğdayları tencere alıyoruz.


Daha sonra yarım litre kadar yoğurdu ayırıp içerisine yumurtayı kırıyoruz ve unu koyup çırpma teliyle bir güzel çırpıyoruz. Yumurtanın bütün kalmamasına dikkat ediyoruz yoksa haşlanır ve parça parça kaşığa gelir.



Yoğurt kıvamlı olduğu için içerisine su koyuyoruz bir nevi ayran yapıyoruz.
Burada yoğurdu çok su ile açmamaya dikkat edin ve çok sulu ne de çok yoğurtlu olacak tam ortası.

Sonra çorbayı ocağa alıp sık sık karıştırarak pişiriyoruz.
Ama çorbayı metal kaşıkla değil tahta kaşıkla karıştırın, çorbamız kesilmesin.


Çorbamız orta ateşte pişerken soğanları küçük küçük küp şeklinde doğruyoruz ve içerisine yağı koyup ocakta soğanlar renk değiştirinceye kadar pişiriyoruz.

     


Soğanlar renk değiştirince kuru naneyi ekleyip ocağın altını kapatıyoruz.
Biraz soğuyunca çorbaya ekliyoruz.


Biraz daha pişirip tuz ekleyip ocağın altını kapatıyoruz ve çorbamız hazır.



Duru Pratik ile yaptığım diğer tatları görmek isterseniz aşağıdaki linkten yazılarıma ulaşabilirsiniz ↓↓




Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.
Umarım faydalı bir yazı olmuştur.



Bu yazıları da okumalısın

0 yorum