AĞUSTOS AYINDA OKUDUĞUM KİTAPLAR

Eylül 05, 2019


Merhaba :)
Ağustos ayında 8 kitap okudum.

İlk kitabım;

ÂŞIKLAR DELİDİR YADA YAZI TURA -- AYFER TUNÇ


Kitapların kokusu olur mu ? Kastettiğim kağıt kokusu değil ! 
Daha kitabın ilk sayfalarını okuduğunuzda konusunu, kalitesini anlamanızdır kitabın kokusu. 
Benim burnuma buram buram klişe kokusu gelmişti. 
Kitabın sonunda ne kadar iyi bir burnumun olduğunu gördüm 😅 
Burnumun iyi olması da şekil itibariyle değil duyu yönüyle tabi ki 😂
Ayfer Tunç bu kitabın da tekrara düşmüş ne yazık ki.
 Suzan Defter'in yapısının aynısı. 
Bir Umut'un düşüncelerini okuyoruz, bir Sanem'in. 
Ben kitabı okurken bir yazı bölümünden okudum bir tura bölümünden. 
İsterseniz bir bölümü okuduktan sonra diğer bölüme geçebilirsiniz ama bana hep aynı kişileri okumak sıkıcı gelirdi. Ben bu tarzda okudum.
 Kitap aşk temalı. Aşk acısı bol miktarda var ama ortada bir aşk yok. Yani yaşanmışlık yok. 
Böyle olunca da etkilenmiyorsunuz bu aşk acısından. Ben kısacası pek sevemedim. 
Belki bunda yaz ayında okumamın da etkisi vardır. Yazın da aşk acısı çekilmiyor ne bileyim en azından ben bu tarz kitapların içine giremiyorum. Beni etkilemiyor.


HAM'Lİ ÇİFTÇİ GILES -- TOLKIEN


Sırf milletten geri kalmayayım diye okudum 😅
Tolkien'in çocuk öykülerini pek sevemedim. 
Roverandom, Tehlikeli Diyardan Öyküler hep aynı düzeyde öyküler.
Tolkien'in kitaplarını almayı planlıyorum ama çocuk kitaplarını almayacağım.


SİDDHARTHA -- HERMANN HESSE


Çok güzel bir kitap Siddhartha. 
Tamam okurken aydınlanmıyorsunuz, hayatınız değişmiyor ama insanı düşündürüyor, bilgilendiriyor.


BÜYÜK WOOTTON DEMİRCİSİ -- TOLKIEN


Bu öykü Ham'li Çiftçi Giles'a göre bir tık daha iyiydi.
Ama yine düzeyleri aynı benim için.
Boş yere kağıt israfı yapılmış. Bu kitabı ve Ham'li Çiftçi Giles'ı tek bir kitapta basabilirlermiş.


İNCİ -- JOHN STEINBECK 


Hayatımda okuduğum en güzel kitaplardan birisi.
Yine hayatımda gördüğüm en kötü kapağa sahip kitaplardan birisi.
Bu nasıl bir kapak Allah aşkına !
Ben hayatta para verip almazdım böyle bir kapağa sahip kitabı.
Neyse kitaba dönecek olursam kesinlikle okuyun, okuyun, okuyun.
Ben 2 saatte okudum elimden düşüremedim.
Anneme yalvardım okuması için. Anneme de okuttum.
İnsanı böyle sinir eden, üzen başka bir kitap var mıdır, bilmiyorum.
Varsa onları okumaya da talibim 😊


İHANET NOKTASI -- DAN BROWN


Dan Brown'un bütün kitaplarını yazma sırasına göre okumaya çalışıyorum.
2. kitabı olan İhanet Noktası NASA'nın arka yüzünü gösteren, heyecanlı bir o kadar da klişe bir kitap.
Yani araya illa bir aşk koyacak Dan Brown. 


BİR BÜYÜCÜNÜN ÇOCUKLUĞU -- HERMANN HESSE


Bu kitabı e-kitap olarak okudum. Bu kitabı basan yayın evi kapandığı için kitap tedarik edilmiyor.
Can yayınları Hermann Hesse'nin kitaplarını satıyor umarım en yakın zamanda bu kitabı da basarlar.
 Şeyma Subaşı'nın kitabı binlerce basılıyor ama bu kitap basılmıyor! Gerçekten ironik bir durum.
 İçerisinde insanı düşündüren, gereksiz laf kavatlığı yapmayan, öykü çizgisinden çıkmayan gerçek öyküler var. 


MOMO -- MICHAEL ENDE


Ne çocuk kitabı ne de yetişkin! 
Yetişkinler için kurgusu baya saçma, verdiği mesajlar yönünden de çocukların bana göre anlamakta zorlanacağı bir kitap.
 İlk başlarda kitap çok iyiydi benim için ama sonlara doğru aşırı saçma buldum.
Yine abartılan, reklamı bolca yapılan bir kitap.



Benim Ağustos ayında okuduğum kitaplar bu şekildeydi.
Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

Bu yazıları da okumalısın

0 yorum