TEMMUZ AYINDA OKUDUĞUM KİTAPLAR

Ağustos 04, 2019


Merhaba :)
Temmuz ayında 4 kitap okudum.

İlk kitabım;

HUYSUZ KİTAPÇI FIKRY'NİN İNANILMAZ HİKAYESİ --- GABRIELLE ZEVIN 


Daha önce bu kitabın incelemesini yapmıştım.
Okumak isterseniz linki ↓↓



FARELER VE İNSANLAR -- JOHN STEINBECK


Harika bir kitaptı.
Bir oturuşta okuyup bitirdim.
Lennie isimli karakter beni hem çok hüzünlendirdi hem de çok sinirlendirdi.
Uzun zaman sonra beni etkileyen tek kitap oldu.
Off ya gerçekten herkesin okuması gereken bir kitap.



ASILACAK KADIN - PINAR KÜR


Pınar Kür'den daha önce Akışı Olmayan Sular adlı öykü kitabını okumuş ve beğenmemiştim.
Çünkü öykü kitaplarını beğenmiyorum.
Yazarın bir de bu kitabını alıp okumak istedim ve çok beğendim.
Toplumumuzun çirkin yönlerini bütün çıplaklığıyla anlatmış yazar.
Olayın yaşanmış gerçek bir olay olması da insanı ister istemez sarsıyor, sinirlendiriyor.
Melek adlı bir kızın nasıl istismar edildiğini okuyoruz.
Bütün mahalle, ev sakinleri bu istismarı biliyor hatta bu istismarda kendileri de bulunuyor ama kimse bir şey yapmıyor, sağır dilsiz rolü kesiliyorlar.
Bunlar da yetmezmiş gibi suçlu yine kadın oluyor.
Kadın suçlu.
Suçu kadın olmak.
Her genç kızın kadının okuması gereken bir kitap.
Okunması gerekli çünkü artık kadınlar birilerinin malı olmaktan çıkmalı.
Kendini istismar ettirmemeli.
İstismara uğrayan bir kadınla ilgili Youtube'da bir video izledim geçenlerde.
Amcası yiğenine tecavüz ediyor olay duyuluyor ve kadının annesi mahkeme de kadına kim bilir kimlerin altına yattın da amcana iftira atıyorsun diyip inanmıyor.
İşte böyle olmamak için en çok kadınlar okumalı bu kitabı.
Okumalı ki bunlar yaşanmasın.
Kimse sahipsiz kalmasın.
Melek sahipsiz olduğu için geliyor bunlar başına.
Baş kaldırmaması öğretiliyor tam tersi olacağı yerine !


BEŞPEŞE -- MURATHAN MUNGAN-FARUK ULAY-ELİF ŞAFAK-CELİL OKER-PINAR KÜR


5 yazarın bir roman yazması fikri bana göre çok orijinal olmuş. 
Ama birazda zoraki yazılmış bir eser olmuş. Çünkü yazarlara resmen dayatılmış.
 "Böyle bir metin var al gerisini getir." denilmiş. Okurken bunu hissediyorsunuz resmen. 
Yine de okutuyor kendini Zehra'nın hikayesi. 
Pınar Kür açıklamasında bu kitabın ne olduğunu okuyucu belirleyecek demiş. 
Bana göre bu kitap bir romandı. Zehra'yı her yönüyle taa küçüklüğünden tanımaya başlıyoruz. 
Ama illa bir kitabın roman olması için tek bir kişinin elinden çıkması gerekiyor kuralı yoksa 😅




Benim Temmuz ayında okuduğum kitaplar bu şekildeydi.
Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

Bu yazıları da okumalısın

0 yorum