2019 YILINDA İZLEDİĞİM BELGESELLER

Şubat 26, 2020


Merhaba :)


2018 ve 2019 yıllarında hedeflerimden birisiydi her hafta 1 belgesel izlemek.
2019 yılında da bu hedefimi gerçekleştiremedim ve artık kendimi zorlamanın, beynimi boş yere meşgul etmenin gereksiz olduğuna karar verdim.
2020 yılında bu hedefimi her ay bir belgesel izlemek olarak değiştirdim.

2019 yılında toplam 15 belgesel izlemişim.

İlk izlediğim belgesel
THE AMERICAN MEME


Sosyal medyada ünlü kişilerin hayatlarını, düşüncelerini anlatan eğlenceli bir belgesel.


MADONNA AĞLIYOR


Beni aşırı sinirlendiren, üzen bir o kadar da bilgilendiren müthiş bir belgesel.
Bir sapığın devlet tarafından nasıl korunduğunu bu belgeselde görebilirsiniz.
Mutlaka herkesin izlemesi gereken bir belgesel.


TANRILARIN TAHTI NEMRUT


Nemrut Dağının yeniden keşfedilmesini anlatan bilgilendirici bir belgesel.


ZEITGEIST ADDENDUM


Dinler ve tanrı üzerine kurulu beyin yakan bir belgesel.
Kesinlikle tek oturuşta izlenmiyor.


DÜNYA: BİR GEZEGENİN OLUŞUMU


Dünyanın nasıl oluştuğu anlatılıyor.


KEOPS PİRAMİDİNİN GİZEMİ


Bu belgeseli Youtube'dan izledim. 
Zaten bayılıyorum Mısır uygarlığına bu belgeseli de bayılarak izledim.


TUTANKHAMUN'UN HAZİNELERİ / GİZLİ SIRLAR


Çocuk firavunun gömülü olan eşyalarının bulunup incelenmesini ve
Tutankhamun hakkındaki varsayımları anlatan öğretici bir belgesel.


TUTANKHAMUN'UN HAZİNELERİ / ÖLÜM MASKESİNİN GİZEMİ


Yine çocuk firavun hakkında öğretici bir belgesel.
Şubat ayında eski uygarlıklara kafayı takmıştım.
Hep eski uygarlıklar hakkında belgeseller izledim.


BÜYÜK ANUNNAKİ İMPARATORLUĞU


Bu belgeselde anlatılanların doğruluğu tartışılır ama
 bazı yerlerde insanı ikna edici ipuçlar bolca mevcut.
Eğer bu Anunnakiler gerçekten varsa Allah hakkım haram olsun altınlarımızı alıp alıp götürmüşler 😎


SÜMER'E YOLCULUK


Muazzez İlmiye Çığ'ın anlattığı biraz sıkıcı bir belgesel.
Sıkıcı çünkü çoğu yerde biz bunun hakkında daha araştırma yapmadık, yok yapacağız gibi varsayımlarla ilerleyen yabancıların yapmış olduğu araştırmaların bence biraz üstüne konarak
geçen bir belgesel.


TITANIC 100. YIL


Youtube üzerinden izlediğim Titanik hakkında bilgilendirici güzel bir belgeseldi.


SİYAH FİRAVUNLAR


Tarih bilgimin ne kadar az olduğunu bu belgeselle yine görmüş oldum.
Eğitici güzel bir belgesel.
Mısır tarihine biraz ilginiz varsa kesinlikle izlemelisiniz.


WILD WILD COUNTRY


Ben böyle bir belgesel izlemedim.
Daha önce neden izlemedim diye çok kızıyorum kendime.
Bazen gündemi yakalayamıyorum ki bu benim için eksi bir durum.
Ama olsun geçte olsa bu belgeseli izlemek bana çok şey kattı.
Osho'nun hayatını, komününü anlatan, orada bulanan kişilerin birebir belgesele katılması falan
efsane bir belgesel ya gerçekten çok etkiledi beni.
Bu belgeseli izlemeden önce Osho'nun bir kitabını alıp okumak istedim.
Hatta bloğumda yazısı da mevcut. Buradan ulaşabilirsiniz.
Önceden bu tarikat hakkında birkaç bilgim vardı ve önyargılı olmamak için kitabını okuyum dedim.
Beni çok etkiledi mi hayır çünkü klişe şeylerdi okuduğum yazılar.
Zaten bu belgeseli izledikten sonra da bu şarlatandan etkilensem bile soğurdum.
Beni Osho'dan çok Ma Anand Sheela isimli sekter kadın aşırı etkiledi.
Sen ne korkusuz ne cesaretli bir kadınmışsın!
Kadın tek başına ABD'ye kafa tutuyor.


Bence bu kadının da belgeseli yapılmalı.
Bir kadının aşık olunca neler yapabileceğinin en büyük kanıtı kendisi.
Off yazacak çok şey var aklımda ama gerçekten kendimi ifade edemiyorum.
Bitirdin beni Netflix 😁


EBU SİMBEL TAPINAĞI


Youtube üzerinden izlediğim bilgilendirici güzel bir belgesel.


BÜYÜK TAARRUZ BELGESELİ 


Türk Silahlı Kuvvetleri tarafında YouTube üzerinden 30 Ağustos Zafer Bayramı anısına paylaşıldı.
Aşağıdaki linkten belgesele ulaşabilirsiniz.


2018 yılında izlediğim belgeselleri görmek isterseniz ↓↓


Benim 2019 yılında izlediğim belgeseller bu şekildeydi.
Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.
Umarım faydalı bir yazı olmuştur.


Bu yazıları da okumalısın

0 yorum