IPHONE ALMAK PİŞMANLIKTIR !

Aralık 07, 2018


Merhaba.
2012 yılında Iphone 4 telefonunu almıştım. 
O günden bugüne kadar büyük zorluklarla bu telefonu kullanıyorum.
Büyük zorluklarla diyorum çünkü telefonu yurt dışından almıştık.
 Türkiye'nin prosedürlerini de biliyorsunuz telefonu kayıt ettirmek için pasaport gerekiyor
 bizde de pasaport yok telefonu pasaport bulana kadar 1 yıl hatsız bir şekilde öylece kullandım.
Neyse 2015 yılına kadar sorunsuz bir şekilde kullandım.
2015 yazında telefonun pili şişti telefon bozuldu. Telefon tamircisine götürdüm yaptırdım. 
Tam tarihini hatırlamıyorum Apple telefonlarına güncelleme getirdi 
ve Iphone 4'lere bu güncellemeyi vermedi. Telefonumun versiyonu 7.1.2 'de kaldı. 



Üzerine tabi sürekli yeni model telefonlar çıktıkça yeni uygulamaları indiremez oldum.
Çünkü hepsi ios 8, ios 9 hatta ios 11 sürümleri istiyor. Iphone'da uygulamasız bir hiç olduğu için telefon otomatik bir şekilde kendini yok ediyor.
Hal böyle olunca da hiçbir şeyden haberiniz olmuyor, 
yenilikleri yakalayamıyorsunuz, işlerinizi halledemiyorsunuz.
Mesela Instagram Story'si yok :D



Geçenlerde babamın telefonu bozuldu, banka işlerini telefon uygulamalarından yapıyordu.
Kardeşime para göndermesi gerekti. 
Vakıfbank'ın internet şubesine giriş yaptığınız da telefon uygulamasına şifre göndermesi gibi bir saçma uygulaması yüzünden, benim telefonuma da uygulamayı indiremediğimiz için parayı ücretsiz göndermek yerine havale ücreti vererek işimizi yaptık.



Peki bitti mi hayır :D
Son kazığımı da Whatsapp'dan yedim.
4 Aralık Salı günü Whatsapp Iphone 4 telefonlarından desteğini çekti.
1 ay önce Whatsapp'ı açtığımdan 
''30 gün sonra bu güncelleme kullanılmayacak lütfen güncelleme yapın''
 şeklinde bir bildirim aldım.
Hemen App Store'a girdim ama güncelleme yoktu. Salı günü de 2 aylık mühlet doldu ve artık uygulamayı kullanamıyorum.




Bu benim için çok mu önemli hayır ama bütün arkadaşlarım, akrabalarım sadece bu uygulamayı kullanırken iletişim kurmak için büyük sıkıntılar oluşturacak.
Şu anda bildirimler geliyor ama uygulamaya giremediğim için hiçbirinden haberim yok.

Şimdi bazı hadsizler olacaktır o kadar yıl telefon mu kullanılır diye de
 telefonumda teknik olarak hiçbir sorun yok
ekranın da bile tek bir çizik yokken sırf üreticileri böyle istiyor diye telefonu çöpe mi atıyım?
Bu tüketim çılgınlığı değil de nedir?
Tamam çok kaliteli bir telefon
Kamerası iyi çekiyor ama 6 yıl sonra da resmen kendi kendini imha ediyor.
Artık hiçbir işe yaramıyor. 

Şuan da yeni bir telefon alacak durumum da yok (dolarla beraber her şeyin fiyatı uçtuğu için)
mecburen bu şekilde idare edeceğim ama bir daha da Iphone almam.
Sizde bir kerelik alıyım uzun süre beni idare etsin düşüncesiyle bu markadan telefon alacaksanız umarım bu yazı size yol gösterici olur.

Bu yazıları da okumalısın

0 yorum