MAYIS AYINDA OKUDUĞUM KİTAPLAR

Haziran 02, 2019


Merhaba :)
Mayıs ayında 6 kitap okudum.

İlk kitabım;

BİN HÜZÜNLÜ HAZ - HASAN ALİ TOPTAŞ


Hiç beğenmedim bu kitabı.
Laf kavatlığı yapıyor bu Hasan Ali Toptaş.
Bir şeyi anlatmıyor. Lafı alıyor ebesinin nikahından çıkarıyor.
Ne kadar doğru bilemem ama Hasan Ali Toptaş bile bu kitabının bu kadar ilgi görmesine şaşırmış.
Goodreads'e girin bu kitabı aratın yorumlara bakın.
Biri bir şey yazmış hepsi ondan görmüş aynı yorumları yazmış.
Yok kelime oyunu falan filan.
Hasan Ali Toptaş bana hitap etmiyor onu anladım artık.



GÜZ ALACAKARANLIĞIN EJDERHALARI - EJDERHA MIZRAĞI DESTANI


Aşırı sevdim bu kitabı.
Yüzüklerin Efendisi serisini seviyorsanız bu kitabı da seversiniz.
Tabi ki Yüzüklerin Efendisi kadar iyi değil ama konuların benzerliği kahramanlar falan baya aynı.
Burada da yüzük yerine mızrak var.
Keşke filmi yapılsa bu serinin.
Oyunu varmış şu sınav sürecini atlatır atlatmaz hemen indirip oynayacağım.
Kitapta sevmediğim tek şey kişiler iyi tasvir edilmemişti.
Sanki önceden tanıyoruz da hatırlatmak için şu şu kişiydi tarzında yazılmış.
Serinin geri kalan kitaplarını sınavlarım bittikten sonra okuyacağım.
Çünkü baya karışık bir seri.
Yoğunlukta okunmuyor kesinlikle.



ÖMRÜM BENİM BİR ATEŞTİ - BEŞİR AYVAZOĞLU


Ahmet Haşim'in hayatını eserlerini anlatan başarılı bir inceleme kitabı.
Ahmet Haşim hakkında baya bilgi öğrendim.
Nükteli ve sivri dili, zekası harikaymış.



TUTANKAMON - BILL PRICE


Mısır firavunu Tutankamon'un hayatını, mezarının bulunmasını anlatan inceleme kitabı.
Bence yetersiz bir kitap.
İnsan içerisine fotoğraf koyar daha da zenginleştirir kitabı.
Zaten hep varsayımlar üzerinden giden bir kitaptı.
Sırf Tutankhamun'un hayatını merak ettiğim için okudum.
Gerçi hayatı da pek anlatılmamıştı ya neyse.



KÜRŞAD - ORHAN YENİARAS


Orhan Yeniaras sen kitap yazma kardeşim.
Yok illa yazacağım dersen de tarihi kişileri yazma.
Kürşad yerinde ters dönmüştür bu nedir ya!
Dillere destan Kürşad ayaklanmasını nasıl berbat ederimin örneği resmen bu kitap.
Kitabı okuduktan sonra Goodreads'e yazdığım yorum şu :
Ben bu tarih bilgimle yazsam daha güzel bir kitap ortaya çıkarırdım.
Aşırı çocukça yazılmış komik bir kitap.
Özellikle diyaloglar beni öldürdü.
Boşuna okumayın zaman kaybı.

Valla ne diyim ne diyeceğime
 bunu okuyanlarda bu şekilde bilecek ona mı yanayım
böyle bir kitabı okuduğum için kendimemi yanayım bilemedim.



KLINGSOR'UN SON YAZI - HERMANN HESSE


Bu kitabı kütüphanede okuyup bitirdim.
Biraz ağır bir kitapmış öyle kütüphanede okunacak tarzda değil.
Ama yine de azmettim ve okudum.
Zaten Hermann Hesse'i çok severim.
Bu kitabı Klingsor isimli bir yazarın ölmeden önceki son yazını anlatıyor.
Klingsor'un kafasını arkadaşıyla diyaloglarını çok sevdim.
Durum kitaplarını seviyorsanız bu kitabı da seversiniz.
Ama olay kitaplarını seviyorsanız bu kitapta olay yok ne yazık ki.



Benim Mayıs ayında okuduğum kitaplar bu şekildeydi.
Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

Bu yazıları da okumalısın

0 yorum