SEN BENİM KİM OLDUĞUMU BİLİYOR MUSUN -- NİLÜFER CANPOLAT DOĞAN

Şubat 24, 2021

 

Ben bu kitap ile ilkleri yaşadım. 

İlk kez yazarından imzalı kitabım oldu. 

İlk kez bir yazar ile internet ortamında kitabın söyleşisine katıldım. 

Gerçi utandığım için hiç söz alamadım ama olsun 😌 

Yazarı yakından tanıdım. Başka okurların kitap hakkındaki görüşlerini dinledim. 


Kitabın konusu:

Küçük bir sahil kasabasındaki belediye başkanlığı seçimini kazanan Rosa Hüdanur büyük bir değişim başlatır. İlk işi bir festival düzenlemek olur. Genelde muhafazakar bir yapıya sahip olan kasabada işler karışmaya başlar. Bir yandan kostümlü festivalde yaşananlar, diğer yandan başkanı devirme girişimleri bir dünya metaforuna dönüşür.

Kitap bana bütün duyguları yaşattı diyebilirim. Kadınsanız kitabı okurken bunu daha çok hissedersiniz öfkeyi, küçük şeylerden mutlu olmayı, baskıyı, acıyı, utanmayı, çaresizliği, gülmeyi insana çok güzel bir şekilde hissettiriyor kitap.

Ve kitabın verdiği en önemli mesaj kadının kadına destek olması. 

Bu kasabadaki kadın karakterler Türkiye'nin her kesiminden bir kadını temsil ediyor. Ve bu kadınlar erkek egemen dünyayı bir araya gelerek değiştirmeye, yıkmaya çalışıyorlar.

Rosa Hüdanur özgür, eğitim görmüş bir karakter.

Sultan kimseden destek göremeyen ama buna rağmen güçlü, akıllı ve dediğini yapan bir kadın.

Emine ne yazık ki Türkiye'deki hatta dünyadaki şiddet gören çoğu kadını temsil ederken,

Ayşe Teyze muhafazakar, gelenek ve göreneklerine bağlı bir tip.

Ülkemizin gerçeklerini anlatırken yazar kara mizah unsuruna başvurmasaydı bence kitap bu kadar güzel ve etkileyici olmazdı. Çünkü zaten bu kötü durumların içerisindeyiz. Yaşıyoruz, görüyoruz, duyuyoruz. 

Keşke biraz daha uzun olsaydı dediğim nadir kitaplardan birisi oldu 

Sen Benim Kim Olduğumu Biliyor Musun. 

Mutlaka alıp okuyun çok beğeneceğinize eminim 😌


Siyasetin kadın işi olmadığı gibi saçma bir algının değişmesi ve seçilen kadınların bu algıyı değiştirmesi yönünde adımlar atması dileğiyle!


Bu yazıları da okumalısın

0 yorum